Konsertförutsättningar

Den eminenta sånggruppen Farin *  har en timmes konsert i Mo kyrka kl 18 på lördag **.

- Jag har hört ryktesvägen att åtminstone två av nio medlemmar har ont i halsen.
- Jag börjar också få lite ont i halsen, vilket alltså innebär att minst tre av nio är krassliga.
- Jag kom nyss på att om man ska sjunga en massa sånger så är det ju bra om man kan texterna till dessa. Det är tre kvällar kvar innan konserten, varav den ena snart är slut, den andra är bokad för övning med Farin + pianist (vilket ju är bra, men knappast ger något utrymme för att hårdplugga verser och refränger) och den tredje kommer att innehålla någon form av grillning och säkerligen ett glas vin eller två. Så när ska jag öva texter då kan man undra??... Hmm... av de alternativ jag har att välja på får det nog bli...det tredje, eftersom man ju sjunger fantastiskt mycket bättre efter ett glas vin. Jag får helt enkelt stå för den musikaliska underhållningen under grillkvällen :-)

Förutsättningarna är kanske inte de bästa, men man behöver ju lite spänning i tillvaron, så det är bara att ta tillvara på den nu när den äntligen dök upp :-)


*  Det går även bra att kalla oss för "Saffran" som mannen som presenterade oss vid vårt senaste framträdande gjorde. Hihi!
** Lägg märke till att jag gör lite smygreklam här :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0