Tävling hos tandläkaren

Jag var till tandläkaren idag. Eller näe, det var jag ju inte. Jag var till tandhygienisten. En himla skillnad när jag tänker efter. Tandläkaren är liten och rödhårig och pratar småländska medan tandhygienisten är en rultig dam med stort burrig hår. Som sagt, en himla skillnad :-)
Men hur som helst....

Det var kö till anmäl-dig-här-tanten när jag kom, så jag ställde mig snällt sist och väntade på min tur. Alla som stod före mig hade koll på vad deras tandläkare/tandhygienist hette. Själv kom jag bara ihåg mitt eget namn, så när det blev min tur så sade jag det istället. Anmäl-dig-här-tanten såg förvirrad ut i en sekund medan hon (förmodligen) funderade över om det fanns någon med mitt namn på Folktandvårdens lönelista. Men sedan förstod hon, knappade lite på sin dator och upplyste mig mycket vänligt om vad min tandhygienist heter och till vilket väntrum jag skulle gå.
I väntrummet satt det redan tre äldre herrar vilket gjorde att det var lite trångt, men en trevlig farbror gjorde plats i soffan så att jag också kunde sitta.
Och där satt vi och väntade och väntade och... väntade...
Det traskade förbi den ena folktandvårdsmänniskan efter den andra, men ingen kikade in i vårt väntrum.
"De har säkert fikapaus" sade den trevlige farbrorn och vi andra höll med.
Och så väntade vi en stund till.
Och lite till.
Och plötsligt dök det upp ett stort burrigt hår i dörröppningen, den trevlige farbrorn (som förmodligen hade väntat längst) reste sig upp, men tandhygienisten ropade upp MITT namn.
Farbrorn satte sig snopet ner igen och jag kunde inte låta bli att säga:
"Jag vann!"
Hehe!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0