Mesigast

Alltså, fy katten vilken mespropp jag är ibland.

Om man ska ha en kick-off med sina skönsjungande Farin-vänner och har bestämt sig för att detta ska ske genom att äta god mat på en restaurang, så vill man självklart ha just det. Riktigt God Mat. Om man sedan av säkra källor får höra att just den restaurang där man har bokat bord, inte har lyckats så bra med sin mat den senaste tiden så vill man självklart ångra sig och boka ett bord på en restaurang med en mer kompetent kock. Eftersom jag råkar vara den ena av två medlemmar i Farins festkommitté, så blev arbetsfördelningen så att jag skulle ordna med avbokningen och Lillemor, som är den andra halvan skötte bokningen av den nya restaurangen. 

Jag ringer. En man svarar och jag förklarar att vi har ett bord bokat på torsdag men att vi vill avboka eftersom: "Hehe...vi lyckades inte få ihop alla, så... det får bli en annan gång."

Varför sa jag så?? Jag ljög!
Det jag egentligen ville säga var:
"Vi vill inte äta på er restaurang eftersom vi har hört att maten inte är så bra längre"
Men det kan man ju inte säga!!
Eller?
Fast man kan ju undra varför jag kände att jag behövde förklara mig överhuvudtaget?

Näe....
Mespropp

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0