Danskostym

Storebror för några veckor sedan: "Jag tänker inte vara med på dansuppvisningen vi ska ha på teatern"
Mamman och Pappan tjatar och frågar om han inte har ändrat sig, tjatar lite till och frågar igen.
Mamman för ett par veckor sedan: "Nej nu slänger jag bort den här lappen med information om dansuppvisningen"
Storebror idag kl 17.23: "Mamma, jag har ändrat mig. Jag vill nog vara med på dansuppvisningen."
Mamman suckar och ringer till en av Storebrors kompisar för att kolla vad som gäller (hon hade ju slängt lappen): "Genrep ikväll 18.30, föreställningar för skolbarn hela dagen imorgon, föreställning för föräldrar på kvällen. Man behöver en lila tröja, en vit tröja, ett par svarta byxor och ett par vita byxor".
Hepp! Då blev det lite bråttom...

Jahaja...
Lila tröja: check
Svarta byxor: check
Vit tröja: check
Vita byxor: eh.... Näe.

Så hur trollar man fram ett par vita byxor i storlek 134 till kl 8.30 imorgon?
Tips någon?

:-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Ang fikabrödet. Jag vet faktiskt inte var det tar vägen :-P Bjuder lite när de kommer folk som vill ha lite fika.... ptja, sen hamnar nog en hel del på Förvaltningshuset också. Där finns många fikasugna karlar. haha.



2009-12-07 @ 22:53:11
URL: http://www.heidihoo.se
Postat av: Kristin

Haha hoppas det gick bra med genrepet och kläder!

Nja tror inte det blir utb. Inte nu iaf. Sitter och retar upp mig. På att vara timvikarie! Man är alltså i ständig jour! FAST utan betalning. Jag får ju inte betalt om jag inte får jobba. Finns ingen möjlighet att dom kan tvinga mig att finnas tillgänglig på telefon 24/dygn! Sjukt säger jag! Så nu har jag fått ur mig lite.../Kristin

2009-12-08 @ 08:48:57
URL: http://www.freewebs.com/pipps

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0