Heson hos tandis

Jag gillar min tandhygienist. Hon är jättetrevlig och bra på alla sätt och vis. Men idag avslöjade jag henne. Hon är visserligen fortfarande trevlig, men jag tror hon ljuger.

Så här:
För ett halvår sedan var jag på undersökning.
"Jahaja, här är det på väg att bli tandfickor på flera ställen. Inte bra, inte bra. Använd tandtråd flitigt"
"Ojojoj. Jamenvisst, det ska jag göra"
Och det gjorde Heson flitigt. I säkert ett par, tre eller flera veckor. Och jätteflitigt varje dag sedan i förrgår när jag fick ett sms om att det var dags för kontroll igen!

I morse satt jag där i hennes stol och gapade:
"Har du använt tandtråden flitigt nu då?"
"Jaaaaahahahaaaarå!", säger Heson och ser jätteärlig ut
"Då ska vi titta lite. Jaa, det syyyyyns verkligen att du har varit jätteduktig! Inte en tillstymmelse till tandficka!"

Hmmm... då undrar man: När och varför ljög hon?
Ljög hon den första gången? Kanske för att hon ville sälja mer tandtråd, boka in så många återbesök som möjligt innan jul, eller för att hon just hade gått en kurs i hur man upptäcker en tandficka?
Eller ljög hon idag för att hon hade glömt hur en tandficka ser ut, hade dubbelbokat min tid och ville bli av med mig så fort som möjligt, eller...?
Det kan ju i och för sig vara så att jag har tandtrådat väldigt bra de få gånger jag har gjort det, och att det faktiskt gjorde skillnad, men... näe, det verkar inte särskilt troligt, va?

Dessutom stoppade hon in en salivsug (härligt namn!), en spegel, sina två händer samt en ta-bort-tandsten-med-ultraljuds-mockajäng i min mun och sade "Nu säger du bara till om det skulle göra ont". Men jag hade ju för bövelen hela munnen full med grejjer, så hur skulle jag kunna säga till? Va?!?!? Nu gjorde det inte ett dugg ont, så det spelar ju ingen roll egentligen, men ändå.
Näe. Hon halkade ner några snäpp på listan över trevliga personer idag. Det gjorde hon.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0