Att bli en "storkille"

När man är så pass stor att man kan börja handla kläder på JC så innebär det faktiskt att man måste sluta med en och annan bäbis-grejj som, trots att femårsdagen närmar sig med stormsteg, fortfarande hänger kvar.

Vi har pratat om det lite då och då ett tag, men Lillebror har sagt blankt nej. Men så idag, plötsligt mitt under kvälls-läsningen, säger han:
"Mamma, nu tänker jag sluta med min vattenflaska"
Bara sådär!
Och DET är stort kan jag meddela. Han har haft en nappflaska med vatten med sig i sängen sedan....tja...JÄMT skulle jag vilja säga!

Sagt och gjort.
Han lade sig snällt i sin säng, men blev lite törstig efter ett tag så han fick ett glas vatten.
Pappan kikade till honom efter en stund.
Lillebror sussade gott, med vattenglaset i sängen bredvid kudden där vattenflaskan brukar stå!
Hihi!

:-)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Å, vattenflaskan var enormt viktig för storebror här i familjen också. Han var nog närmare fyra när han vande sig av vid att ha den på natten. I maj blir han fem. Stora killen!

2009-02-25 @ 21:38:48
URL: http://radhustankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0