Ska det vara så svårt?!

Min käre man gillar inte bruksanvisningar. Han läser ALDRIG en bruksanvisning, om det inte är ABSOLUT nödvändigt. Själv gör jag gärna precis tvärt om. Förutom idag när jag skulle installera min alldeles nya scanner. På kartongen var det 3 steg-för-steg bilder. Det såg löjligt enkelt ut så jag skred till verket utan att läsa bruksanvisningen. Jag gluttade bara lite på bilderna och tänkte "Något så enkelt kan man inte misslyckas med".
Kunde man visst.

Jag gjorde:
- Ta bort allt emballage
- Koppla scannern till datorn
- Kör igång installations-cdn

På kartongen stod det:
- Ta bort allt emballage
- Kör igång installations-cdn
- Koppla scannern till datorn

Ingen större skillnad  kan man ju tycka, men när man har med usb-scannrar att göra är det kinkigt värre. Jojojmen. Det har jag lärt mig nu. Har man gjort i fel ordning måste man leta rätt på datorns administratörslösenord (som man såklart inte vet var man har), annars får man inte installera något scannerprogram. Näpp,nope, kommer inte på fråga.
Hade jag inte varit gift med en datanörd så hade både scannern och datorn legat ute i någon snödriva vid det här laget.
Men nu så funkar den fint.

Nästa gång läser jag bruksanvisningen
:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Så kan det gå när man är för snabb ;-)

Jag fick en webcamera här om veckan, och då var det precis lika anvisningar. USB kontakten var tom. inpackad i någon slags röd plast och på den stod det typ "INSTALLERA MJUKVARAN FÖRST!!!!" så jag kunde inte missa att göra fel, tur för mig, annars hade nog min datornörd också löst biffen, dock hade det nog bara tagit onödigt lång tid :-)

2009-02-15 @ 21:02:51
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: anne

Maken lusläser manualer och blir aldrig klar...

2009-02-15 @ 21:06:01
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0