Dagens goda gärning

Jag har just gjort dagens goda gärning. Våra grannar här på Thelbacken hade fått 2 1/2 pall pellets idag. Det är i sig inget ovanligt, men att lastbilen som levererade pelletsen inte tog sig upp för den glashala backen har aldrig hänt förut. Att lastbilschauffören kommer på den briljanta idén att lämpa av allt längst ner i backen istället har således heller aldrig inträffat. Snöstorm, glashal backe och 2 ton pellets som måste bäras in för att inte bli överkörd av plogbilen, hur låter det? Inte så roligt och det tyckte inte grannen heller. Så Heson ryckte ut. Lämnade Pappan ensam med nattningen av barnen och högg in. Vi lastade bakluckan full, körde upp för backen och bar ner allt i grannens källare. Varje säck vägde 16 kg. In i bilen, ut ur bilen, ner i källaren. Visserligen bar jag en påse medans grannen tog två i tagen, men i alla fall.
Så om jag inte kan röra mig i morgon anar jag vad det beror på.
:-)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh va tokigt, som när gubben här släppte av en hel pall med vitlökssalami innan jul i backen, fick slita som ett djur, men motion fick man ;0)

2009-01-21 @ 07:35:16
URL: http://jonnaindira-indira.blogspot.com/
Postat av: anne

Grannar som du skulle man ha! Fast nu har vu just inga grannar alls...

2009-01-21 @ 21:48:21
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0