Jobbiga kompisar

Det finns mest tjejer på Lillebrors dagis, men ganska nyligen började det en kille som är något yngre än han själv. Han heter Leo och gillar Lillebror skarpt. Lillebror däremot gillar inte Leo något vidare. Åtminstone inte när han på sitt argaste humör vilket han var i morse.

"Jag vill inte gå till dagis idag, för vet du, så FORT jag kommer så säger Leo "Hej" till mig!"
"Ja men är inte det bra det då?" undrar Mamman
"NÄÄEE det är det inte för JAG vill inte säga hej till honom!!" säger Lillebror och ser ut som ett åskmoln.
"Och förresten, Mamma. VET du vad han gör mer?"
Mamman har ingen aning.
"Jo, han säger ALLTID fel saker!! Om jag säger "Leo, vet du en sak?". Då säger han "JA" fastän han ska säga "NEJ"! Han kan ju inte säga "JA" när han inte vet vad jag ska säga!!!"

Näe, det klart...
Besvärligt det där...
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0