Nya brillosar

Fick en inbjudan till tjejkväll på Synsam nästa vecka. Har tänkt byta mina bågar ett tag nu och det här var ju helt klart ett tecken. Ta tag i situationen människa - Det är dags! Dagen efter kom det dessutom en rabattkupong på 500 kronor från ovan nämnda företag, så då var det ju verkligen inget att fundera på längre. Det ÄR dags!

Så därför avlade jag besök hos min kompis och tillika optiker Annelie idag. Så här i efterhand undrar jag om hon bokar in upp ett par tre undersökningstider på rad när jag ska komma, eftersom vi alltid har tid att prata en massa strunt också. Inte mig emot. Inte alls, för det är alltid lika trevligt och eftersom vi sällan träffas annat än när jag behöver hjälp med något glasögonrelaterat så har vi självklart en himla massa uppdateringar att göra. Ni vet, sån´t där viktigt som "Hur mår x och y?", "Är a och b fortfarande ihop?", "Har du hört om c?", osv. Fast i ärlighetens namn blir det mest snack om kräksjukor och vab-dagar, renoveringar och annat vuxet. Men är man trettiofyra på det trettiofemte så är det väl så det ska va.
Men i alla fall...
När vi pratat klart hann vi med en synundersökning också och resultatet var aningens överraskande: Jag ser BÄTTRE än förra gången! Är nog första gången någonsin som jag får svagare glas när jag byter :-) Men inte mig emot. Säger Annelie att det ska vara så, då lyder jag snällt.

Så det var steg 1 i "Projekt Nya Glasögon". Och det gick ju galant. Piece of cake. Nu återstår steg 2 som kommer att påbörjas under tjejkvällen när jag ska grotta ner mig vårens glasögonkollektion. Att välja bågar är INTE lätt!! Det är ångest och tandagnisslan, sömnlösa nätter och massor av näsavtryck på spegeln eftersom jag måste stå så himla nära när jag provar för att se hur jag ser ut :-) Men det blir nästa vecka det. Har tid på mig att mobilisera krafter tills dess.

Nu - kvällsfika och sista avsnittet av "Jekyll"

Go kväll!

Kommentarer
Postat av: anne

Är du närsynt? I så fall kan jag säga; välkommen i klubben! Om några år börjar du titta över glasögonkanten när du ska se på något riktigt nära och sedan är steget kort till progressiva! :)

2009-01-15 @ 22:14:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Söderhamn ser jag att du är ifrån...Känner du en Eva P i Norrala som har tagit över en pub tillsammans med en annan Eva? Jag känner nämligen Eva 1, den enda jag känner i dina trakter! :)

2009-01-16 @ 17:43:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0