Sovmorgnar, hårfrisering och laddning av telefoner

Glömde en detalj i min lista i går: sovmorgnar!!
Idag klev vi upp 10.48. Grabbarna vaknade vid 8 och ägnade morgonen åt att spela tvspel medans de trötta föräldrarna sussade vidare. Det kallas LYX!

Efter sovmorgon och brunch åkte Lillebror och jag till Kusinerna en sväng. KusinSigne hade besök av kompis Felicia och de klädde ut sig till prinsessor och öppnade frisersalong. MosterMia och jag var de enda kunderna så vi blev riktigt ompysslade. Finns ju värre saker man kan tänka sig än att bli kammad och borstad och få fina tofsar och hårspännen i håret :-) Lillebror passade på att titta på Nickelodeon under tiden, liggandes i en lektunnel med endast huvudet utanför. Lite annorlunda kan tyckas, men han verkade helt nöjd med det. Så länge han var på behörigt avstånd från frisersalongen så var nog det mesta ok.

Just nu är Storebrors kompis Max är här och hälsar på. Han har sin nya julklapps-mobiltelefon med sig och jag frågade om han hade kontantkort.
"Ehhh, vad är det?" undrade Max och jag försökte förklara "Jo alltså...laddar du mobilen med pengar eller är det bara att ringa?"
"Näe, inte med pengar. Jag laddar den med mobilladdaren!"

Självklart!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0