Telia och kartonger

Vi har skaffat digital-tv via Telia. Först tyckte jag det lät som en bra idé, men nu med facit i hand så undrar jag om det verkligen var det. Inte för att det inte funkar eller så, för det gör det. Ok, jag är en anings irriterad över att man måste använda två fjärrkontroller för att kunna titta och det blev ännu krångligare att veta om man ska höja volymen på den silvriga dosan, eller på den lilla extra ljudanläggningen som står vid sidan av tvn, men det är väl bara en vanesak. Det kan jag stå ut med. Men däremot kan jag INTE stå ut med alla kartonger som pryttlarna kom i. Vi snackar nu inte en eller kanske två kartonger. Neheejdå. Vi är nog uppe i kanske åtta, nio stycken vid det här laget och frågan är om det är klart nu eller om det kommer fler. Det vet man inte. Det droppar in nya grejjer var och varannan dag och varje gång det kommer en ny pryl så växer kartonghögen lite till. När jag åkte hem från jobbet idag hämtade jag ett paket som innehöll en digitalkamera som man fick på köpet om man tecknade avtalet innan den 31/12. Det var ju bra. Förutom kartongjäkeln! Och vi har redan två digitalkameror, så helt nödvändigt kändes det väl inte heller men... nåväl. När jag kom hem hittade jag en ny avi i brevlådan. Den här gången var det någon grejj till det trådlösa arrangemanget... tror jag... en kartong till blev det i alla fall... suck...
Med andra ord: Behöver ni kartonger så vet ni vem ni ska fråga. Vi har alla modeller och storlekar! 
Jag staplar dem i garaget så länge.

:-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

HAHA, det där känner jag igen! Vi tog bredband via Telia och tänkte att IP-telefoni skulle vara lämpligt. Det var visst bara en liten dosa som behövdes eller hur det nu var.... då tycker jag att Telia kan förklara för mig varför vi har en hel ormfamilj bakom hallbänken nu..............

2009-01-28 @ 11:18:48
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: sara

haha ringer dig om jag behöver :p

2009-01-28 @ 19:37:01
URL: http://snuffsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0