Ut med julen!

Storebror och Pappan har legat däckade hela dagen. Lillebror har poat på med lite av varje och själv har jag städat ut julen. Himmel vad skönt det är att bli av med alla tomtar och annat krafs som för bara några veckor sedan kändes så hemtrevligt juliga. Det är endast den sorgligt avbarrade granen som står kvar på sin plats, dock utan pynt, eftersom Pappan och jag måste hjälpas åt att få loss julgransfoten, helst utan att få barr över hela huset. Eftersom den fäller typ två miljoner barr bara man tittar på den så tror jag vi gör klokast i att bära ut den först. Eller inte... vid närmare eftertanke kanske det är bättra att helt sonika se till att alla barr ramlar av i vardagsrummet och inte lite här och var på väg ut genom ytterdörren...hmm... ja, vi får se hur vi löser detta världsliga problem. Vissa sitter fast i Gaza och jag undrar hur jag ska få ut granen med minsta möjliga ner-barrning. Man får skämmas lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0