Cowboys och skatearkillar

Barnen hoppade ur sängen och direkt i sina cowboykläder idag. Sedan pangades det hejvilt ett tag tills de plötsligt dök upp på altanen i sina vanliga kläder igen.
Men de hade inte slutat leka cowboys utan det var helt enkelt så att cowboysarna hade klätt ut sig till skateboardkillar.
"För det fanns faktiskt skateboards redan på den tiden" säger Storebror'
"Jasså, gjorde det verkligen det?" säger Pappan
"Jaa. Jag tror att de uppfann skateboarden redan på typ 1700-talet" säger Storebror bestämt
"Och vet ni hur det gick till då?"
Det visste vi inte, men kände på oss att vi snart skulle få veta
"Jo det var några som började sätta hjul på sina surfingbrädor. Jag tror...jag tror det var tyskarna. Eller så var det Japanerna"

Jo.
Så var det nog!
:-)


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tjena mitt i ledigheten! Nästa vecka går jag på semester...

Har läst ikapp hos dig och många skratt blir det, hi, hi!

Om du försökt så solrosen i asfalten hade det säkert inte funkat!

Kramen!

Ragnvi

2009-08-10 @ 18:14:31
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0