På bio

Vi var på bio häromdagen. Grabbarna och jag, kusiner, kompisar och Mostrar.
Ice Age 3 var filmen för kvällen.
De två tidigare filmerna ligger bra till på min 10-i-topp-lista (om jag hade någon vill säga) så förväntningarna var rätt så höga från min sida.
För Storebrors kompis är det hans livs andra biobesök och han är lite orolig för att de ska låsa dörrarna och inte släppa ut oss igen när filmen är slut. Vi hjälps alla åt att övertyga honom om att det inte är någon fara och pekar pedagogiskt på de gröna nödutgångs-skyltarna.
Biomaskinisten verkar ha stressigt för han glömmer bort tiden och startar inte reklamen förrän 15 minuter efter utsatt starttid. Då har vi ätit upp hälften av våra popcorn och druckit ur halva läsken. När filmen äntligen börjar så är den faktiskt precis så bra som jag har hoppats. Jag skrattar högt flera gånger och tycker att den är riktigt rolig.
Efter filmen säger Lillebror:
"Mamma, du skrattade när ingen annan skrattade."

...betyder det att jag gjorde bort mig?... eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0