Midsommarfirande

Solen strålade (inte hela tiden, men lite då och då i alla fall), maten var god , det var trångt och hemtrevligt rörigt och allmänt midsommrigt. Kort sagt - en jättemysig midsommarhelg i stugan.

Jag bangade Midsommarloppet, men planerar redan för min comeback nästa år. Då jäklar ska jag springa de fyra kilometrarna uppförsbacke som ingenting och ha hur mycket ork som helst kvar till de fyra kilometrarna nedförsbacke som väntar efter den sista låååånga branta backen. Har ju ett helt år på mig att lägga upp träningen, så det ska nog gå... hehee...eh... och det är ju alltid bra att ha ett mål med sin träning och tid att förbereda sig mentalt :-)

Så har vi självklart dansat kring midsommarstången. Det var de vanliga grodorna, raketerna, prästens kråka och jänta å ja. Först åt ena hållet, sedan åt andra och så lite bensprätt däremellan och Bosse Larsson från 1978 i högtalarna. Jag tror jag måste starta en facebookgrupp för ringdansens bevarande för det blir banne mig färre och färre rörelser för varje år. Folk håller ju på att glömma bort hur man gör! Så kan vi inte HA det!!! Eller så är det bara lokalt över Harivikens fritidsområde som det är en formsvacka på dansandet just nu, men i så fall borde det inte vara någon match att få ordning på det hela igen. Den Karlsson/Erikssonska klanen får helt enkelt ha ett träningsläger innan nästa midsommar så vi kan styra dansandet och få lite ordning igen. Så får det bli.

Jaha och så blev klockan alldeles för mycket genast... Jag får berätta om den radiostyrda båten, om Axels dop och den mystiske Anden som prästen pratade om hela tiden, om när Lillebror skulle berätta en norgehistoria men blandade ihop "norsk" och "torsk", och kanske visa några bilder en annan gång. Typ i morgon.

God natt så länge!
:-)


Kommentarer
Postat av: anne

Våra barn, alla tre, har avskytt varenda kråka, räv och jänta sedan tidernas begynnelse, så jag hade inte många tillfällen att uppleva barndomens lycka i benspark à la Jungfru, jungfru, jungfrujungfru skär...Jag var så stolt när jag kom på hur jag skulle göra! :)

2009-06-23 @ 07:37:03
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0