Steglängd och snus

Lillebror undrar hur långt tid det tar att gå från vårt jobb hem till Farbror Linus. Mamman svarar mycket pedagogiskt (tycker hon själv) att det beror på hur långa steg man tar. Då vill Lillebror självklart veta vem av alla människor vi känner som tar längst steg, så det tar en stund att gå igenom alla. Sedan funderar han en stund och undrar
"Mamma, vem tar längst steg av dig och Linus?"
"Hmmm...tja....jag vet inte riktigt.. Men jag är ju lite längre än honom, så jag gissar att jag tar längst steg"
"Jaa...så är det nog. Och jag tror nog att du kommer fram snabbare än Linus, för han måste ju stanna och lägga ut snusen ibland."

Så sant, så sant
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0