Förberedd del 2 eller Bokat och klart!

Storebror packade ju väskan i förrgår och nyss bokade jag skidor till hela familjen, skidskola till grabbers samt liftkort till Storebror. Så nu är vi ett, två, tre, fyra...ehh...ja..en hel hög tusenlappar fattigare, MEN har något mycket trevligt att se fram emot, så det får det vara värt  :-)

Den uppmärksamme lade säkert märke till att jag skrev "liftkort till Storebror" och undrar kanske om vi andra tänker planka upp i korgliften, men näe. Det tänker vi inte. Har dåliga erfarenheter av att tjuvåka i liftar. Visserligen hade jag dåligt vallade längdskidor på mig den enda gång jag har försökt, men jag tror inte jag försöker igen ens med slalomskidor. Går inte in på några detaljer men jag kan berätta att min lillasyster, alias MosterMia, vid samma tillfälle fångade en knapplift på ett mycket underhållande sätt som tyvärr inte riktigt kan beskrivas med ord. Det måste upplevas...hohoho! Nu måste jag fnissa lite  :-)
Skärpning och åter till ämnet: Jo, man kan alltså fylla på sitt GAMLA liftkort med ny åktid via INTERNET nu för tiden. Säkert mycket smart om de bara hade tänkt på att se till så att den långa harang med siffror och bokstäver som kallas "Skipassnummer" och som trycks på kortet när man laddar det i skidbacken, går att läsa. Det hade de tyvärr inte gjort och därför står det nu 80s78651E/6B7-418 eller möjligtvis 86879851E/667-418 på mitt kort... eller eventuellt några andra kombinationer. Det funkade inte i alla fall, så jag får väl snällt ställa mig i liftkortskön när vi väl kommer fram.

Nu ska jag bara hitta "Boka fint väder"-knappen på Skistars hemsida också så är allt bokat och klart!

:-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Va härligt det låter med skidåkning! Hoppas ni får solgaranti ;0)

2009-03-13 @ 10:18:07
URL: http://jonnaindira-indira.blogspot.com/
Postat av: Johanna

slalom är jätte roligt! (:





Ska vi följa varandra med bloglovin´? Säg till när du lagt till mig, om du vill förstås :)

2009-03-13 @ 10:46:11
URL: http://soloame.blogg.se/
Postat av: sara

Åh, nu blev jag sugen på o åka skidor! :D

2009-03-13 @ 14:14:16
URL: http://snuffsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0