Mamma Mia!

Har ni sett Mamma Mia?
Vem man än pratar med - killar och tjejer, gamla och unga - bara ÄLSKAR Mamma Mia. Så man måste ju bara se den. Skulle nästan vilja gå så långt som att säga att det hör till allmänbildningen på något sätt.
Så vi gjorde ett försök i förrgår kväll. Ett mycket tappert försök med hyfsat goda förutsättningar. Smarrig mat, ett glas vin och trevligt sällskap.
Men efter bara några minuter insåg jag att jag inte alls förstod det genialiska med filmen. Jag försökte såklart mörka min totala o-entusiasm och gnolade med litegrann. (För musiken både gillar och förstår jag!)
Sneglade lite på Pappan för att se om han hängde med. Vore ju förargligt om han liksom hajjade grejjen och inte jag.
Jorå, han gnolade lite mellan tuggorna  han också.

10 minuter gick det, sedan fick det vara nog!
Det blev Batman istället.

Så nu vet jag inte riktigt.
Har vi bara klarat oss undan Mamma Mia-mass-psykosen som har drabbat världen, eller är vi helt enkelt totalt okultiverade? Måste vi skämmas eller ska vi sträcka lite extra på oss?

Ja jag vet inte...
Men jag gillade Batman bättre.


Kommentarer
Postat av: sara

hah! Jag gillade inte den heller o folk kan inte förstå hur man inte kan gilla den typ :p

Svar>> Joo, det hade jag med velat ha isf! :D Sjukt söta

2009-03-10 @ 22:33:38
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Jag sa ju att den var asdålig ju ;O)

2009-03-11 @ 12:25:08
Postat av: Misen

Jag tycker den är lite småmysig, men den har ju blivit alldeles för upphaussad (eller hur stavas det?). En medelbra feelgoodfilm, tycker jag.

2009-03-11 @ 20:01:25
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0