Lunch-pilates

Blev i princip inkastade på ett pilates-pass när vi skulle träna på gymmet idag.
"Vill ni vara med? Det börjar om fem minuter?", gav inte direkt någon betänketid om man skulle hinna byta om också. Och eftersom jag just nu är inne i lite av en formsvacka så är alla träningsformer som innebär lite variation och som kan inspirera, mycket bra. Jag är inte direkt "på" med min träning för tillfället om man säger. Det krävs en lååång mental process varje lunch för att jag ska komma fram till att det nog faktiskt är rätt så bra att jag tränar istället för att sitta på någon lunchrestaurang och käka flottig mat. Men hur som helst... 

Det roliga med det här var:
1. Att Pappan hakade på
2. Att man blev så ruggigt fnissig av att sitta på bollen och studsa upp och ner (vilket var en del av uppvärmningen)
3. Att man blev ännu fnissigare av att sitta på bollen, studsa upp och ner och samtidigt smygkika på Pappan *. Hohoho :-)
4. Att man efter en stund insåg att det faktiskt var riktigt jädrans jobbigt!

Gissar att jag har en redig träningsvärk att se fram emot imorgon!

:-)

)* Fast jag vill poängtera att han var väldans duktig, så det var inte därför jag blev fnissig. Det var mest den udda situationen: 9 damer och Pappan som studsar upp och ner på varsin jättestor blå boll. Wohahah :-) Fast att göra "slalomhopp" och hålla i ovan nämnda boll samtidigt, är inte hans grej. Inte för jag tror att det skulle ha gått bättre om bollen varit i någon annan färg, men möjligen om den var lite mindre. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0