Projekt: somna tidigt

Lillebror gallskrek från Lego-hyllan på Barnens Hus och hela vägen hem. I vanliga fall är Lillebror en ganska resonabel liten man som kan hantera en motgång i klass med "Nej, du får inte köpa ett Lego StarWars-skepp för 1400 kronor" ganska bra. Han skulle säkert sucka lite och säga "Men ååååå" och kanske tjura en stund, men inte gallskrika. Mamman inser att det förmodligen har att göra med de många och långa gäspningarna i bilen på väg från dagis och att de i sin tur beror på att det har blivit rätt sent ett antal kvällar i rad.  

Så idag började vi: "Projekt: somna tidigt". Teoretiskt sett: jättebra idé. I praktiken: sådär... De ligger visserligen ner bägge två, men mycket mer än så är det inte. Och då är det ändå drygt två timmar sedan vi gick upp och lade oss...

Mamman suckar...

:-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja, jag har funderat på det. Vet att det finns en på Björnen blandannat vägg i vägg med en toalett som jag städar. MEN, jag hatar när det knakar och sprakar. Jag måste nästan hålla för öronen när Patrik knäcker fingrar och tår, vet inte hur jag skulle palla det. Ta på mig hörlurar och poppa musik under tiden kanske? ;-)

2009-11-24 @ 22:43:06
URL: http://www.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0