AloeVera-döden

Jag brukar inte skryta om mina blommor, men jag råkade för några dagar sedan säga att "Tänk vad den här aloe-veraplantan håller bra! Jag har ju haft den jättelänge!". Varför jag sade det har jag glömt... och när jag tänker efter så är jag inte ens säker på att jag sade det högt. Det kan vara så att jag bara tänkte tanken i min ensamhet. Men aloeveraplantor sägs ju ha alla möjliga egenskaper så att de skulle kunna läsa tankar är väl ingen omöjlighet. Väl...? Något var det som hände i alla fall. Det kan ha varit min vid tillfället förskräckliga andedräkt. Det kan även ha varit det klassiska försäkringsgrejjen. Ja ni vet, att grejjer alltid går sönder två dagar efter att garantin har gått ut. Fast i en liten annan tappning då, men typ så... Eller så fattade den där jäkla plantan vad jag sade och tänkte att han minsann inte ville vara annorlunda än någon annan planta som har bott i det här huset. Kamakazi, liksom. Självmord. Kan även bero på att jag i min stolthet tänkte att jag skulle skämma bort stackarn med lite extra vatten.... Ja, jag vet inte, men plötsligt igår, max ett par veckor senare, så har den vissnat!

Så går det när man skryter.

:-)


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas ni har kryat på er!? Trist att vara sjuk just över helgen...det kan man väl vara under veckan!

Jag har tagit hand om en liten blomma från svärmor..vägrade de andra..min dör också! Jämt!

Jag har slutat sätta in mina foton i fotoalbum..huset är för litet, fniss! Men framkallar gör jag! Och dom får fortsätta bo i fotokuvertet!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-19 @ 06:51:16
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Heidi

Svärmorstungor och garderobsblommor dör aldrig :-) våra får vatten lite då och då, kan gå upp till 3 veckor ibland innan de stackrarna får vatten. Fast jag har tom. haft ihjäl kaktusar förrut. Men svärmorstungorna är envisa - men det hör man ju nästan på namnet. Haha.

2009-10-24 @ 13:24:32
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0