Möhippa

Igår lärde jag känna min vän A lite bättre. Vi har varit kompisar länge, men hade ingen aning om att hon klär så bra i militärgrönt och hatt.


Visste inte heller att hon var en jäkel på att köra skottkärror upp och ner för rulltrappor. Det kan bero på att kombinationen skottkärra - rulltrappa är rätt ovanlig, så jag har aldrig haft anledning att reflektera över om hon grejjar detta eller inte. Men det gick galant. Exakt hur/när/varför hon har lärt sig detta har jag dock ingen aning om, men... ja hon är ju från Trönö... Det är den enda förklaring jag har ;-)

Hur som helst... Att hon kan dricka både champagne, cider, vin och glögg, det var inget nytt. Men att hon kunde hugga ved, skjuta prick och dansa hiphop efter att ha inmundigat ovanstående hade jag ingen aning om. Men nu vet jag. Hon kan!

Och det här är viktiga egenskaper när man tänker gå sta och gifta sig med en riktig älgjägare. Därför protokollfördes och dokumenterades allt och kommer att överlämnas till den blivande herrn inom kort. Fast det ska erkännas att hon hade lite hjälp. Inte med vedhuggningen, prickskjutningen och det där, men hon behövde faktiskt inte dricka all champagne mm själv. Nejdå. Det vore ju inte snällt. Vi var 13 stycken som hjälpte till. Själv åkte jag hem vid 12-tiden, men redan då var det ganska ordentligt gjort och jag gissar att de som stannade kvar såg till att det blev slutfört.

Ja, så nu ska man minsann få gå på bröllop!
Det är inte dumt!

:-)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Älskade vän! Jag sitter återigen o skrattar. Har ju inte läst detta o det är snart ett år sedan. Jag skrattar o läser lite till. Puss o kram från Älgjägarfrun som KAN ;-)

2010-09-28 @ 15:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0