Att gymma eller inte gymma

Fyra gånger den här veckan har jag försökt köpa ett nytt kort till gymmet där jag tränar. Fyra gånger har jag åkt hem utan eftersom det inte finns en endaste människa på det där förpillade stället där man ska betala. I morse ringde jag dessutom först för att vara säker på att någon fanns på plats. "Vi är här till klockan fyra", sade mannen som svarade med en inte helt trevlig ton, och avslutade snabbt samtalet. Men inte sjuttsiken var det någon där när jag kom dit!!
Så nu har jag bestämt mig för att helt sonika bojkotta stället och träna någon annanstans.
Eller...ja jag bestämde mig, men efter lite googlande tror jag kanske möjligtvis att jag ändrar mig en aning. Av ren snålhet.
 
Ett prisexempel från ett av de två "någon annanstans" som jag känner till: En "Prova på månad" till det nätta priset av 450 kronor. Vill man fortsätta kostar det sedan 319 kr i månaden (om man förbinder sig i 12 månader och använder autogiro) och så på det en medlemskortsavgift på 50 kronor och en startavgift på 400 kronorspänn. Herregud!! Det blir ju alltså...få se nu... fyratusentvåhundrasjuttioåtta kronor på ett år!!!

Ja, som sagt, så velar jag en aning.
Fortsättning följer....

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0