Isbrytning

Årets sista båttur gick av stapeln i lördags och det såg ut så här när vi tuffade ut genom Söderhamnsån:

Eh... ja...alltså...det är kanske inte världens mest lyckade fotografi, men i alla fall :-) Det som ser ut som en halvlyckad foto-komposition av träd som speglar sig i vattnet, är egentligen inte alls det. Eller, jo det ÄR träd som speglar sig i vattnet, men det jag ville visa var de små isflaken som flyter omkring. Om man tittar riktigt noga så kan man nog se dem där vid strandkanten. Och om jag visar er den här bilden som föreställer båtens väderstation som visar snöööö:

... så tror ni säkert att de två vita högarna i överkanten på isflaksbilden är snöhögar. Det är inte alldeles otänkbart, men ändå ack så fel. Det är helt enkelt två vanliga högar med vit presenning över. Helt vanliga alltså.

Men nu är det hur som haver slutåkt med båt för i år. Finito. "Lady White" står på land och där kommer hon att få stå tills isflaken är borta och den snö som ännu inte har kommit har smält bort.
Och oj vad långt det är dit.... **suck**



:-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Tack Heson va snäll du är :-) Jag tror jag lyckades med kakorna för Patrik sitter vid Tven och molar i sig dem nu med ett glas oboy. haha. Eller så har han bara tråkigt utan Iphone och dator. Tror han innerst inne känner sig lite naken.. men han erkänner det inte... :-)

2009-10-05 @ 22:28:35
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Lillasyster

Härligt & tråkigt att det är sååååå långt kvar till nästa båtsäsong.

Snygg väderstation för övrigt. Undrar vem som köpt den :P

2009-10-06 @ 13:07:34
Postat av: Heson

Heidi: Kakor och oboy! Vilken härlig sockerchock! Men det kan man behöva när man känner sig naken...tror jag :-)



Lillasyster: Hmm...jaadu, det kan man undra... Det var bra köpt av vem-det-nu-var :-)

2009-10-06 @ 22:05:55
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0