Familjen Vandrar-i-många-olika-skor

Jag vet inte hur det kommer sig, men för den som gör ett första besök på Thelbacken och ser mängden skor som finns i hallen, så verkar det nog troligt att den här familjen består av minst en åtta, tio personer. Typ en mindre indianstam. Visserligen har jag för mig att indianer mest går omkring i mockasiner, så det kanske var en dum liknelse för några mockasiner står det faktiskt inte i vår hall. Eller så är det bara en fördom som jag drar omkring på. Alltså att indianer bara har mockasiner då alltså. De kanske också har Foppatofflor, "Heelys" (som gympaskor fast med hjul under)och gummistövlar, vad vet jag om det egentligen? Inte mycket. Och nu verkar det som om det här inlägget handlar mest om indianer och minst om röran i vår hall. Det var egentligen inte meningen. Fast det kanske var lika bra, för hallen är inte så kul. Särskilt inte med alla skor och, för den delen, jackor som dräller omkring där. Undrar förresten vad indianer har för jackor..? Mockajackor borde det ju vara... det är nog snyggt till mockasiner... eller? Näe nu blev det konstigt. Märks det att jag är lite trött idag? :-)

Kommentarer
Postat av: anne

Jaa...Suck! Hallar! Tur att det snart är vinter så behöver jag inte ta itu med vantarna och mössorna i hallen vid köksdörren...



sv. Joo du, du har så rätt; det är Carolas stelbenta wannabe-geisha strutt jag är ute efter!;)

2009-09-29 @ 21:29:12
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0