Porträtt

Kan ni gissa vilka det här är?

Storebror och hans klass skulle överraska oss föräldrar på kvällens föräldramöte. En hel vägg full med porträtt och små kommentarer om vad varje mamma/pappa är lite extra bra på! Så skulle vi gissa vilken bild som föreställde oss själva! Mycket underhållande :-) Och vilka fina teckningar! Men eftersom man självklart inte ville göra bort sig på första föräldramötet i nya klassen gällde det ändå att ta sig en rejäl funderare på om man är bäst på att laga spaghetti och köttfärssås eller på att blinka i trafiken, eller om man kanske är bra på att spela Guitar Hero på Expert eller på att platta hår... Vore ju liksom ruskigt pinsamt om man valde "Är bra på att laga mat", när det egentligen skulle vara "sminkar sig mycket", eller hur! Fast att den här bilden föreställde Pappan gick inte att ta miste på och med kommentaren "Pappa är bra på att spela piano" så var ju saken biff :-) Och läser man vidare så står det "Mamma är bra på att sjunga", så... ja det var ju ingen tvekan ;-)

För övrigt kan jag meddela att jag gillar nya fröken skarpt! Hon hade full koll på hur man roddar ett gäng tredjeklassare. Dessutom kom hon iklädd en virkad kofta precis som min bästaste fröken Astrid brukade ha! Och till det ett par alldeles för stora sandaler. Perfekt! Att hon på bara några veckor lyckats få Storebror att tycka att det är helt ok att gå till skolan igen säger det mesta! Äntligen en vettig vuxen människa i skolan! Han har inte haft ont i magen en endaste gång hittills och för det borde hon banne mig få en medalj. Eller en stjärna i himlen (note: kolla det med Christer), eller åtminstone en blomma. Det är nästan så jag vill grina en skvätt...! Bästaste lilla Storebror
:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0