Sär skrivning

Att läsa Säljes och Köpes- annonserna i tidningen kan vara mycket underhållande om man, som jag, gillar att irriteras och förundras över hur dåligt folk stavar. Man säljer "vånings sängar", "motor båtar", "katt ungar" och annat till höger och vänster. Det går att liva upp vilken tråkig dag som helst genom att läsa om alla konstiga grejjer som folk vill sälja! Men nu är det slutfnissat. Plötsligt har jag själv - helt utan förvarning - drabbats av någon form av särskrivningsbakterie eller virus eller vad det nu kan vara. Där fick jag för att jag skrattade! Heter det "imorgon" eller "i morgon", "överhuvudtaget" eller "över huvudtaget"? Nyss kom jag på mig själv när jag hade skrivit "inne bär" istället för "innebär". Värst av allt: jag hade skrivit "var a" istället för "vara", fast det skyller jag mest på att jag hade bråttom. Och heter det "till slut" eller "tillslut"?

Hjälper det om jag säger för låt?

:-)


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Överhuvudtaget har jag svårt för isärskrivningar! Men jag begår också misstag ibland, hi, hi! I morgon eller imorgon...? Men nog heter det till slut!?

Moring förresten! Himlans fin björkhund!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-23 @ 07:32:52
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0