Lurigt :-)

Jag hade ju en liten incident med en shampoflaska och min iPod för några veckor sedan. Ipoden har inte varit riktigt sig själv sedan dess. (Löjligt. Det var ju bara vanligt shampo!) Av någon anledning så hörs inte bastonerna när man lyssnar på musik och det är liksom inte lika roligt att lyssna då. När vi var till fjällen så fanns det en container bredvid korgliften som visade sig innehålla en Appel-affär i miniformat. Sicken tur man kan ha, tänkte jag och gick dit för att införskaffa ett par nya hörlurar. Mannen i affären var lite otydlig. Inte så att han var svår att se, men det var inte helt lätt att förstå vad han sade. Först var jag helt säker på att han snackade engelska, men när jag pekade på de lurar jag bestämt mig för och han sade något som lät som "whiiidddddhhhhe", vilket mig veterligen inte är ett ord som existerar på engelska, så föll den teorin. Jag fick i alla fall mina lurar och han avslutade med någon konstig harang som vi senare identifierade som danska. En dansk försäljare i Appel-affär, gömd i en container i en skidbacke i Sälen. Märkligt...

Hur som helst. Det var egentligen inte det jag skulle berätta om utan om själva hörlurarna. Köper man nytt vill man ju ha bra grejjer. Och det senaste såklart. Så jag klippte till på ett par "in ear"-lurar.

För det ska man tydligen ha nu. Ljudupplevelsen blir helt annan och alla andra typer av lurar är bara att kasta bort enligt de rescensioner jag har läst. Så det var ju inget att tveka på!
Men alltså... antingen lurade den där dansken mig totalt eftersom han märkte att jag inte fattade vad ha sade och gav mig ett felkonstruerat måndagsexemplar, eller så är det jag som är felkonstruerad. Jag får ju dem för bövelen inte att sitta kvar i öronen!!! Dessutom blir de ju som öronproppar (hade jag kanske kunnat räkna ut om jag tänkt till lite. In ear, liksom.) så man hör ju inte omgivningen överhuvudtaget. Inget man har i trafiken alltså. I och för sig ramlar de ur hela tiden så är det borde inte bli något problem för mig. Men vad har jag missat? Vad är tricket med att få dem att sitta kvar i öronen?

Tips någon?

För övrigt vill jag passa på att önska alla en trevlig helg och en god natt!

:-)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Haha samma problem jag med. Kan inte ha sådana lurar! Får tejpa fast dom! hihi

2010-04-24 @ 15:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0