To bi(o)r not to bi(o)

När man ska på en stooor biograf (alltså inte lilla Svea Bio i Söderhamn), så kan det vara bra att köpa biljetter i förväg. Det är i alla fall något jag inbillar mig. Om inte annat så kan det vara praktiskt med tanke på att man då slipper stå i en lång biljettkö när man kommer resandes med bil långväga ifrån och inte är riktigt säker på när man anländer. Det gäller att minska stressfaktorn liksom. För har man åkt hela långa vägen och lovat barnen bio, så vore det väldigt tråkigt, för att inte säga katastrofalt, om man inte fick plats på den utlovade filmen.

Det var dock svårare än jag trodde att lyckas med det lilla beställningsprojektet. För min bank har bestämt att man inte längre bara kan uppge sitt kortnummer när man köper grejjer på nätet. Man måste ha en liten programvara som hittar på tillfälliga kortnummer installerat på sin dator. Jag började såklart med att boka biljetter på min nya dator där jag inte har det programmet. Börja om på den gamla datorn. Skapa ett kortnummer, men då visar det sig att man inte kan använda sådana nummer på SF-s webbplats. Försöker med det vanliga kortnumret. Missar en siffra. Göra om. Missar en annan siffra. Göra om. Medges ej av banken. Göra om. Medges ej av banken. Göra om. Ahh! Nej just det ja. Det var ju det här med att man inte får använda kortnumret!
Hmm....

Resultat: inga förköpta biljetter och vi måste ge oss av mot Filmstaden i Kista lite extra tidigt i morgon så att vi är säkra på att hinna fram i tid.

:-)

P.S Anledningen till ett biobesök i just Kista är att det ligger på ett alldeles ypperligt bra avstånd från farbrorAnde som ska få äran att trängas med familjen K i sin lilla etta i helgen. Och något måste vi ju roa oss med i väntan på att han kommer hem från jobbet, eller hur :-) D.S

P.S.2 Jag hoppas ni observerade den ovanligt snitsiga rubriken på det här inlägget ;-) D.S 2


Kommentarer
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Meeen...hoppas ni kom in på bion i allafall!

Kramen!

Ragnvi

2010-08-20 @ 11:01:00
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0