Meet Mr Mooney

Ja just det ja! Apropå det här med språk:
För att lära mig det engelska språket så fick jag i årskurs tre (eller var det fyra?) stifta bekantskap med "Mr Mooney" och hans vänner: Edgar the elk, Polly the polarbear, Kathy the kangaroo, Leo the Lion och Emma från Sverige! En underlig samling figurer med konstiga sånger om hur man borstar tänderna och om vilken färg man har på sin cykel. Märklig pedagogik med en touch av 70-tal. 
Fast jag kan fortfarande inte se en älg utan att tänka "Öööuung. I´m Edgar. I´m an elk", så något lärde jag mig ju av det också.

:-)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hahahahaha kommer man nog aldrig glömma!!!/Fame

Hur är det med pappas/mammas "pinne" då?

Vet att den låg ute för omplacering förrut men det kanske inte blev så?

2010-02-17 @ 09:24:00
Postat av: Kicki

haha! hade jag inte tänkt på på lääänge. men nu kommer jag nynna "mr mooney's bike" hela dagen. och jo, i fyran började man med engelska i lerviksskolan på åttiotalet.

2010-02-17 @ 10:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0