Träningsproblem

Mitt gym har investerat i nya träningsmaskiner. Jättefina. Verkligen. Och avancerade. Massor av knappar och till och med inbyggd tv i varje maskin. Lyxigt värre. Fast just nu tycker jag det känns som att det är mycket yta och lite äkta finess om man säger så. De är blanka och fina, men vad hjälper det när man inte fattar hur de fungerar? Va, va, va?!?! TVn var ingen konst, den fick jag igång direkt, men att få lite motstånd på träningscykeln och att få löpbandet att snurra i någon lämplig hastighet var värre. I fredags körde jag "kan-själv"-stuket. Satte mig på cykeln och försökte se ut som att jag hade koll. Sedan tryckte jag hysteriskt på alla knappar, men fick ändå trampa luft i säkert en kilometer innan jag lyckades få skrället att alstra åtminstone liiite motstånd. Det var ingen bra metod.
Idag frågade jag personalen. Inte EN personal, utan just PERSONALEN. En liten delegation av gymanställda ansträngde sig till det yttersta för att få löpbandet att uppföra sig som jag ville. Det var inte lätt. Och faktum är att inte ens de lyckades helt och hållet, men jag blev i alla fall svettig så det fick duga. 
I morgon blir det pilates istället...

:-)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Teknikens under....

2010-02-18 @ 10:45:53
URL: http://ringar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0