Att bryta sina vardagsrutiner

Ibland måste man ta till djärva metoder för att liva upp den trista vardagen. Man kan till exempel ägna en dag åt att bryta alla rutiner man har. Ni anar inte vad spännande det kan bli!

Idag tog jag t ex sovmorgon och klev upp 06.36 istället för 06.33. Kände mig fantastiskt mycket piggare när jag vinglade iväg in på toaletten för att göra mina morgonbestyr!

När jag skulle träna lade jag mina kläder i det tredje skåpet på nedersta raden från dörren räknat, istället för i det första skåpet på översta raden. Detta innebar att jag måste böja mig ner för att hänga in mina kläder och jag fick mig en rejäl överaskning när jag reste mig upp igen. Under tiden jag stod på huk och försökte hänga upp min jacka på en krok långt där inne i skåpet, hade någon nämligen passat på att öppna dörren ovanför mig och den slog jag huvudet i. Vilken överraskning! Och överraskningar som är sånne roliga!

Efter träningen köpte jag min lunchsallad på OK istället för på Shell. Och jag tog pastasallad med kyckling och mangodressing istället för pastasallad med räkor och mangodressing. Stor skillnad!

Middagen inhandlades på Sibylla istället för Mc Donalds som brukar vara det givna alternativet när vi inte orkar laga mat. Roligare leksaker och godare hamburgare.

Ja herreminje vad enkelt det kan vara. Vilken dag! Vilka förändringar! Det gäller bara att tänka till och våga bryta sina rutiner så blir allt sååå mycket roligare!

:-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Har du sett YESMAN?

2010-02-18 @ 10:55:40
URL: http://ringar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0