Vita vintervantar

Mina vantar gick sönder förra veckan, så jag tänkte att jag skulle köpa mig ett par nya. Det är ju ändå februari och mer vinter än vad det har varit på decennier, så det borde ju vara en lätt match. Tycker man. Men nej, nej, nej. De enda ordentligt tjocka vantar jag hittade i hela stada var ett par vita, stickade tumvantar. (Ok, det fanns ju knallröda skidhandskar och sådär, men de matchade inte min grå kappa särskilt bra. Man vill ju se någorlunda representabel ut på jobbet även om det är -22) De var alltså inte benvita eller sandbeige eller något sånt, utan kritvita. Och hur praktiskt är det? Tror ni de fortfarande är kritvita så här en vecka senare. Näehehehe. Skulle inte tro det.

Förresten, det var ett j**kla tjat om vintern i den här bloggen!
Nu får det vara nog!

:-)


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tjena! Man kan inte annat göra än att tjata om vintern ibland...den ger sig ju aldrig! Tur du hittade ett par vantar i allafall!

Nu äntligen kan jag blogga igen! Abstinensen har varit rejäl!

Kramen!

Ragnvi

2010-02-23 @ 17:41:52
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0