När man har ringt en elektriker

Om man har två bilar, ett motorvärmaruttag som inte fungerar och det är massor av minusgrader flera veckor i streck, så är man ganska trött på att skrapa tjock-is från bilrutorna (jag skrev tjockis först, men någon sådan har jag inte sett till på bilrutan. Och frågan är om man verkligen kan skrapa bort den om man skulle råka få dit en? Hm... får fundera på det.). Så om man, på en helt vanlig måndag i mitten av januari, äntligen har kommit sig för att ringa en elektriker som kan tänka sig komma och fixa det trasiga motorvärmaruttaget, samt även montera dit ett extra, så känner man sig rätt nöjd med sig själv.

Så om jag säger att jag sitter här och känner mig rätt nöjd med mig själv, så får ni själva lista ut vad jag har gjort idag! Jag kan även berätta att jag bloggar i mörkret, men i skenet av min nya fina usb-lampa. Finfint!! Men det är mer som en liten bonusupplysning (wohahaha - och där fick jag till ett litet lampskämt också!) och har inget med elektrikern att göra.

Jo...Han skulle komma hit i morgon eller på onsdag, sade han. Elektrikern, alltså. Fast innan vi kommit så långt i samtalet ställde han en massa frågor med omöjliga svar, som t ex om vi har jordfelsbrytare på det trasiga uttaget och annat obegripbart. Inte ett enda bra svar hade jag. Men adressen kunde jag i alla fall, så jag hoppas att han dyker upp som lovat. Och när han har fixat motorvärmaruttagen så är det helt ok att det blir lite kallare igen. Men inte förrän det är klart! Och DET är viktigt. Inte förrän det är klart!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0