Tjuvstart

Äsch - jag fick lite inspiration, så varför vänta tills i morgon :-)

Sitter här och hoppas att barnen ska somna i hyfsad tid för i morgon är det dags för vardag igen efter ett superskönt jullov. Bara de sussar sött, så ska jag ägna lite tid åt att försöka komma ihåg vilka morgonrutiner vi har så att jag ställer klockan på rätt tid och stoppar ner rätt grejjer i dagis- och skolväskan. Knivigt efter tre veckors ledighet, men det ska nog gå!

Jullovet har vi avslutat med ett besök hos bästaste Siv och Åke i Gävle. Där möblerade vi om deras i vanliga fall så fina och välstädade lägenhet, så att vi fick plats med en längdhoppningsbana, tv-spelshåla och musikhörna. Vi umgicks med tremänningar med nykläckta tänder och övrig släkt, vissa av oss var på en Brynäsmatch och andra skaffade sig skrapsår och blåmärken på Fjärran Höjder-badet. Och så käkade vi massor av god mat såklart! Besöket avslutades med ett slagsmål mellan Lillebror och ett kastrullock, vilket resulterade i en snyggt jack tvärs över näsan, lite blod och ett plåster. Sedan styrde vi bilen mot IKEA för en lugn och idyllisk släktmiddag på IKEA-restaurangen bland fjortonhundra andra människor och så slet jag åt mig två lampskärmar och en tavellist på vägen ut innan vi susade hemåt igen. En riktigt trevlig helg, kort och gott. Men i morgon är det arbete som gäller. Det är också trevligt, men aningens ovant

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0