Breakdown

Insiktsfull dag idag.
Jag har kommit fram till att:
- jag måste sluta tro att jag kan vara en rolig och påhittig sportlovsmamma om jag samtidigt måste jobba.
- jag kan inte jobba på något bra sätt om jag samtidigt försöker vara en rolig och påhittig sportlovsmamma
- jag blir frustrerad när jag inte lyckas med allt jag har tänkt mig att hinna med
- när jag blir frustrerad är jag ingen kul mamma
- jag tycker INTE om att vara en arg och frustrerad mamma.

Så vad gör man då? Jag provade att bryta ihop en stund, men jag vet inte om det precis blev något bättre av det. Nästa steg borde väl vara att ta nya tag och börja om.
Jag provar det i morgon.

God natt så länge.
:-)



Kommentarer
Postat av: anne

Så sant, så sant... Man lurar sig själv OCH barnen om man tror att man fixar jobb och sportlov samtidigt. Jag har nu inte koll på dina barns åldrar men, egentligen oavsett ålder, så är det närvaro de vill ha, inte att man läser jobbmail eller fixar med annat samtidigt.



Dela upp dagarna du så blir det bra ska du se!

2010-03-10 @ 06:54:23
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Heson

Helt rätt! Jag lämnade maken hemma med barnen idag och själv gick jag till jobbet. Oj så effektiv jag blev och var en mycket gladare och roligare mamma när jag kom hem på eftermiddagen. Ibland har man lite väl höga tankar om sig själv :-)

2010-03-10 @ 22:44:27
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0