Cirkus

Igår var vi på konsert på Cikrus i Stockholm. Wilco var bandet för kvällen som började med en middag på Cirkus restaurangen.
Där serverades förutom Toast Skagen och Ugnsbakad lax med tortellini och dragonsås (fast utan tortellini och med kokt färskpotatis istället) den godaste Cremé Brulé som Heson har träffat på. Och då måste man ha i minnet att hon har träffat på en hel del. Här är den:

Ser kanske ut som vilken cremé brulé som helst, men den var helt klart lite lite extra. Mums!

Konserten började aningens trist. Först spelade de en låt. Sedan en till. Efter det en till och en till och en till och inte en enda kände jag igen. De bara stod där och spelade och brydde sig inte ens om att prata lite mellan låtarna. Jag hade i det närmaste ruttnat ihop och tänkte att Wilco inte alls var det eminienta liveband som jag hade föreställt mig när de plötsligt liksom släppte loss. Och sedan var det bara hur bra som helst! Nästan alla låtar man ville höra fick man höra, och riktigt riktigt bra dessutom! Här är en (dock inte från gårdagens tillställning):



Och en till:


Och den här:


Betyget blev (enligt en jury bestående av mig själv, Pappan och farbror Ande, som konfererade på en bar efter konserten) fyra av fem möjliga!

Nu är jag trött, slut och färdig och måste gå och lägga mig.
Go natt!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0