Tantvarning hos gynekologen

Idag hade jag en "Jag håller nog på att bli tant"-upplevelse. Hos gynekologen av alla ställen. I vanliga fall skulle jag inte ha berättat här att jag varit till gynekologen. Det känns liksom inte som något man behöver besvära sina läsare med. Men idag gör jag ett undantag. Anteckna om ni vill, annars är det bara att glömma bort. Man kan även sluta läsa nu om man känner att det här är mer än man vill veta :-)

I alla fall... Det hela började egentligen redan i väntrummet. Det var fullt med folk som tittade ner i golvet alternativt i någon gammal skvallertidning från 2002. Förutom ett par i 18-års åldern som gullade och pussade på varandra hela tiden. Fatta vad irriterande!! Eller.... ja, alltså JAG kände mig i alla fall riktigt irriterad på allt gullande och kunde inte alls koncentrera mig på min tidning.

Så blev det då min tur. Om man ska sammanfatta de gynekologer jag har träffat i mitt liv, så har de varit män, 55+, sett lite ovårdade ut, haft bråttom, pratat dålig svenska eller mumlat något alldeles förskräckligt. Så det var ungefär vad jag hade förväntat mig idag. Jag visste att det var en man och att han hette Mårten. Mårten = danskt, tänkte jag och förberedde mig på att inte förstå ett ord av vad han sade samt lade upp en strategi för hur jag skulle nicka och le lite förstående även om jag inte förstod.

"Man" stämde ju alltså överens med mina förutfattade gynekologmeningar, men sedan var det inte ett rätt. Han var inte en dag äldre än 30, såg helt vanlig ut och var inte alls från Danmark. Det tog ändå några sekunder innan jag förstod att jag faktiskt fattade vad han sade. Och sedan insåg jag att han förmodligen var yngre än mig. Då blev jag irriterad!! För en annan förutfattad mening jag har, är att en doktor är äldre än sin patient. Så har det ALLTID varit i mitt lilla liv. Jag ung. Doktorn gammal. Så det blev ju helt fel! Och till råga på allt kände jag mig lite generad...

Vad drar man för slutsatser av detta? Är det inte lite gammal-bitter-tant-varning? Jo, det är det banne mig. Är det något jag vill bli? Nej det är det ju inte!! Inte!
Så nästa gång jag behöver undersökas i de nedre regionerna ska jag be att få en riktigt gammal gynekolog, samt vänta i korridoren så jag inte blir irriterad.

Nu ska jag lägga mig i sängen och släta ut rynkorna!
Go´natt!
:-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lever man tillräckligt länge så kommer man nog til en punkt när man önskar sig att de är mycket yngre än en själv! Vem vil ha en darrhänt, skumögd snubbe rotande i ens nedre regioner? ;)

2010-05-06 @ 21:40:55
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Det var jag....

2010-05-06 @ 21:41:24
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0