Bastu

Förresten det här med bastkuvällen (se nedan). För att vara petnoga så löd formuleringen i inbjudan ”Vill du vara med i en bastuklubb”. Kände spontant att ordet "bastuklubb" klingade lite illa så jag kollade på Wikipedia. Nu undrar jag vad det är jag har gett mig in i. Det framgick nämligen inte vilken variant det gällde:

"Bastuklubb är en lokal där besökarna kan ha tillfälliga sexuella förbindelser med varandra. Bastuklubbar förbjöds i Sverige 1987, mycket på grund av allmänhetens rädsla för HIV-smitta. Förbudet hävdes 1 juli 2004.

Bastuklubb används också som benämning på föreningar utanför den homosexuella subkulturen, och avser då en klubb vars syfte är att organisera gemensamma bastubad, social samvaro och eventuellt skötsel av bastuanläggning. En sådan bastuklubb har inga sexuella konnotationer."

Kan ju bli spännande det här

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0