Mamman - ett fotbollsproffs

Lillebror shoppade nya fotbollsskor idag (Läs: Lillebror och hans föräldrar trängdes bland en miljon andra sko-behövande människor på Stadium som lockade med köp tre betala för två, samt 10% rabatt. De hittade bara två par skor, två vattenflaskor av tveksam kvalitet och en cykelhjälm och blev, trots rabatten, många pengar fattigare. Lillebror kommer dock att i fortsättningen spela fotboll som en gud och Mamman kommer att springa 5km som ingenting i sina nya joggingskor)

Efter shoppingen skulle Pappan, dvs den enda person i familjen som faktiskt tycker det är helt ok att stå på gräsmattan och sparka en fotboll till Lillebror timme ut och timme in, åka bort en sväng. Lillebror ville prova skorna. Mamman fick rycka in. Mamman tyckte själv att hon var hyfsat bra på att åtminstone få i väg bollen med ganska bra fart. Inte så pricksäker kanske, men Lillebror klagade inte. Fast efter en halvtimme eller så fattade jag att jag kanske inte var så bra ändå:

"Du Mamma. Om du vill så kan jag leka att jag är en dålig målvakt en stund så att du åtminstone får göra ETT mål"

Tack för den

;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0