Grill 2011

I lördags lyste solen från klarblå himmel (nästan i alla fall ). Pappan fick vårkänslor och bestämde att det var dags för grillpremiär 2011 att gå av stapeln. Egentligen är det helt emot reglerna som säger att grillpremiären alltid ska inträffa på Valborgsmässoafton, men när inspirationen infinner sig så är det ju bara att åka med. Regler eller ej.

Pappan hade dock inte kollat upp förutsättningarna sådär jättenoga (man skulle kunna skylla på ringrostighet här, för det var ju trots allt ett tag sedan vi grillade senast, men jag tycker nog inte att det duger. Det finns ju en regel av en anledning om man säger...). Faktum är att jag tror beslutet togs när han stod i köket och kisade mot solen som lyste in genom fönstret. Då kände man nämligen ingenting av varken kylan eller stormvindarna och med lite fantasi gick det faktiskt att få till sommar-grillfest-känslan.

Jag fortsatte att hålla mig i köket och Pappan påstod att en whiskey till grillningen hjälpte upp mot både kylan och blåsten, men jag tror han ljuger. Det vara bara för sent att ändra sig när elden redan var igång och köttet färdigmarinerat och klart.

Fast faktum är att det blev riktigt riktigt gott. Och somrigt!



:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0