Tandhygienisten

Det är alltid lika spännande att gå till tandhygienisten. Bara en sådan sak som att de har ett själv-inchecknings-system där man ska knappa in sitt personnummer på en dator, gör det hela lite mer spännande. Idag stod det redan en kille som förtvivlat försökte förstå hur man skulle göra för att bli incheckad när jag kom. Jag ställde mig i kö och väntade tålmodigt medan han knappade och knappade utan att lyckas. Eftersom jag råkade tjuvkika lite på hans personnummer kunde jag konstatera att han föddes samma år som jag tog studenten, vilket gör honom till medlem av generationen som växt upp med datorer och därför borde förstå sig på en simpel liten inchecknings-apparat utan problem. Det tyckte nog han också, men icke desto mindre gick han bet. Tillslut fick han hjälp av en sköterska och när det visade sig att man skulle trycka på den blå knappen och inte den röda, såg han lite generad ut. Värsta självklarheten när man är född en bit in på 1990-talet! Själv spetsade jag förstås öronen ordentligt så att jag, när det var min tur, visste precis hur man skulle göra och därmed framstod som en mycket klok och världsvan sjuttiotalist. HA!

Nåväl. Själva tandhygienisten är en mycket trevlig dam som pratar om väder. Och så har hon några standardkommentarer som rör mina mjölktänder (jo, jag råkar ha några sådana kvar) samt tandtråd. Samma kommentarer varje gång. Men sedan börjar det roligaste. För hon säger alltid: "Men nu ser man tydligt att du har jobbat på bra med tandtråden här! Det ser mycket bättre ut än förra gången!" Fast jag vet att jo, jag var ju duktig de första två veckorna efter mitt senaste besök och i morse gnodde jag på som tusan, men de övriga 5 och en halv månaderna har jag inte tandtrådat alls.

Detta genererar i några frågor: Är tandtråd en bluff? Är tandhygienisten en bluff? Bör jag byta ut henne?
Faktum är att jag idag bestämde mig för att tandtråd nog är ganska bra trots allt, tandhygienisten är trevlig men inte så pålitlig och japp, jag ska byta ut henne.

Så nu vet ni det!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0