Miljötänk i katalogbranschen

Eniro meddelade oss, via vanlig snigelpost (ni vet: brev, kuvert och frimärke. Inget elektroniskt.), att de har tänkt till lite när det gäller sitt miljöarbete. Men jag vet inte jag... Känns som om de hade lite otur när de tänkte. I brevet står det nämligen att vi som tidigare valt att inte längre få Gula Sidorna i brevlådan, ändå kommer att få den från och med nu. Om vi sätter upp en "Ingen reklam, tack"-skylt så slipper vi, men har vi ingen sådan så kommer de obönhörligen att lägga ner en katalog i brevlådan.


Det som gäller är alltså: ingen reklam alls eller reklam och en rackarns katalog som man ändå bara kommer att kasta bort/elda upp. Det lär dröja innan miljön vinner något på den policyn! Eniro däremot kommer ju förmodligen att kunna öka sin upplaga så de vinner nog en hel del.

Näe, min teori är att de helt enkelt bara försöker hålla pappersvarianten av Gula Sidorna vid liv med lite konstgjord andning. Det kan även vara så att Eniro är lite sura på Svensk Direktreklam och vill vara lite taskiga genom att tvinga svenska folket att sätta upp "Ingen reklam, tack"-skyltar. Men miljötänk... näe...

:-)
P.S NÄR använde NÅGON pappersvarianten av Gula Sidorna senast, förresten? Alltså för att leta efter ett nummer, inte för att tända en brasa. D.S

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Angående miljötänk. När vi var borta på semester i mars vägde jag högen med reklam när jag kom hem. Det var 1 kg! Tänk då alla husen här efter gatan vad mycket skräp det blir. Då satte jag upp en skylt: ingen reklam tack men gärna samhällsinformation. Åh vad det är skönt nu, ingen massa skräp att slänga, ingen katalog heller. hihihih

2011-08-25 @ 22:37:03
Postat av: Heson

Ja herregud vad papper det blir! Ett helt kilo på en vecka. Näe... jag ska nog överväga att sätta upp en sån där lapp jag också. Tänker man efter så hamnar ju det mesta ändå direkt i pappersinsamlingen. Totalt onödigt!

2011-08-26 @ 22:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0