Heson - en innebandyförälder

Jag fick ett mail förra veckan där det stod att jag är en"innebandyförälder". Att Lillebror har tränat innebandy varje måndag det senaste halvåret har jag ju, av naturliga skäl, full koll på, men att det samtidigt innebär att jag har fått epitetet "innebandyförälder" har jag inte reflekterat över. Men nu fick jag det alltså svart på vitt och dessutom medföljde det några instruktioner. Tur var väl det, för eftersom jag aldrig har varit innebandyförälder tidigare är det ju inte helt lätt att veta hur man ska bete sig. Fast jag fattar att det nog är rätt viktigt att det blir rätt så jag inte till råga på allt råkar bli en pinsam och orutinerad innebandyförälder. Det räcker gott med bara orutinerad.
Hur som helst. Instruktionen löd:

"Match på söndag. Samling 8.15 för sargbygge. Match kl 9 och 10.30. Köp fika i pausen. "

Ungefär så.

Spontant kändes det som att det här med att vara innebandyförälder är helt ok så länge jag inte behöver vara det kl 8.15 en söndagmorgon, men eftersom jag självklart är en mycket ansvarstagande person så struntade jag i det och klev snällt upp när klockan ringde i morse.

Reflektion ca 14 timmar senare: Det var värt det! Livar upp vilken tråkig dag som helst att få se ett gäng 6-8 åringar i för stora matchtröjor och med lite varierande fokus jagandes en liten boll på en stooor innebandyplan! Världsagulligt och rackarns vad duktiga de var!

Lillebror som utespelare:


...och som målvakt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0