Att åka tåg

Allt det här snacket om att SJ inte riktigt funkar som det ska. Förseningar och sådär ni vet. Jag tror det är ljug. På låtsas liksom. Jag slår vad om att det är tågvärdarna som tävlar om vem som kan ställa till det värsta kaoset. Idag på X2000 t ex. Med 5 minuter kvar till Söderhamn stannar tåget och tågvärden meddelar att ett godståg har gått sönder några kilometer längre fram, det står flera tåg på kö och väntar och vi måste också vänta. På obestämd tid. Ett suckande utan dess like drar igång och folk börjar frenetiskt blippa på sina mobiler. I sin lilla skrubb sitter tågvärden och tokfnissar för sig själv (här gissar jag alltså bara, men jag känner mig ganska säker på att det var så det gick till). Han väntar två minuter, ger lokföraren klartecken att köra vidare och ropar ut ett "näe, förresten, det behövdes visst inte".
Ett riktigt SJ-skämt
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0