En fredag med full koll

Hade full koll och gott om tid innan Storebror och jag skulle ta tåget till Gävle i morse (vi skolkade. Typ. Fast vi frågade fröken om lov först, så det var bara fuskskolk). Inte förrän jag stod fullt påklädd i hallen, med ena benet utanför ytterdörren kom jag på att jag glömt bort att jag vaknat med en ovanligt liksom avlång och hög morgonfrisyr. Inte för att jag är särskilt fåfäng, men det var faktiskt så illa att det helt enkelt inte gick att gå ut utan att försöka göra något åt eländet. Och plötsligt var det inte alls gott om tid längre. Dessutom hade vi glömt att tanka bilen. Tur att man gillar lite spänning i tillvaron ibland. Hur skulle det gå? Skulle bensinen räcka? Skulle vi hinna fram i tid? Spänningen var olidlig!!

Men jorå. Svaret är: Bra. Ja. Ja.

Tur det, för resten av dagen blev mycket trevlig. Lite shopping, lunch-sushi, cappuchino på café och en massa bra och mysigt mamma-son-prat. Borde göras oftare!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0