Rockaden

Idag har jag rensat i förrådet. Det är steg 4 (eller 5 eller 6 eller nåt) i den mycket långsamma, men ständigt pågående källar-rockad som vi roar oss med på lediga stunder och som i slutändan kommer att resultera i ett nytt badrum, ny bastu, en liten "relax-hörna" och ett nytt musikrum. Idag tog jag mig alltså an lite kartonger och annat bråte som fyllde halva förrådet. Nu tar de istället upp hela bilen och jag lyckades dessutom sprida ut en del "kan-vara-bra-att-ha" grejjer över förrådsgolvet i väntan på att jag kan ta mig till Jysk för att inhandla en hylla att ställa dem på. Men först måste jag till Erikshjälpen och lämna in i runda slängar ungefär tusen kartonger gamla barnkläder och vidare till soptippen med diverse annat krafs för att göra plats i bilen så jag får in hyllan. Och när det är klart så ska alla grejjer som plötsligt har hamnat i den gamla tvättstugan, få plats i förrådet så att vi kan måla om och flytta musikrummet in dit. Och när det är klart ska vi bara bryta upp golv och väggar i nuvarande musikrummet och gillestugan så vi är redo när snickaren kommer. Det skulle visst bli i slutet av januari, så... det börjar bli lite brådis. Det är ju inte direkt så att det kryllar av lediga stunder i vårt vardagliga liv liksom... Men det blir säkert bra när det blir klart!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0