Badrum, badrum

Vi har ju ett "projekt badrum" på gång i källaren, ni vet. Det går allt annat än snabbt, men nu har vi kommit så långt som till att rörmokaren var här och tittade lite idag. För rummet där det ska bli badrum har liksom aldrig varit det tidigare. Inte ens i närheten vad jag vet. Och detta medför ju då att man liksom måste börja från grunden om man säger. Från grunden som i "det-gäller-att-hitta-närmaste-avlopp-utan-att-behöva-bila-upp-hela-golvet-inklusive-gatan-utanför-huset".


I det läget har man två alternativ (allt enligt rörmokaren)
1: chansa och bila upp golvet lite på känn
2: försöka hitta ritningar över hur vatten- och avlopp är dragna från gatan och in i huset

Alternativ 1 kan bli rätt så kostsamt, beroende på hur det går och alternativ 2 verkade rätt omöjligt (enligt rörmokaren igen), eftersom vi bor i ett så gammalt hus.
Någonstans här kände jag att det här med badrum kanske inte är så viktigt trots allt. Man kanske skulle satsa på ett pingisbord istället?

Men vad tusan! Prova kan man ju alltid. Så sagt och gjort. Alternativ 2 kändes liksom enklast att börja med, så
jag ringde upp en trevlig farbror på kommunen som även han var lite skeptisk till uppdraget, men genast gick ner i sitt arkiv och letade bland pärmarna. Och minsann! I den allra äldsta (!) pärmen fanns ritningarna till vårt hus! Dessutom visade det sig att både vatten och avlopp är dragna på ett alldeles ypperligt sätt vilket i sin tur innebär att det nog blir ett badrum ändå.

Fint serru!
Så...eh... ja.. nu är det bara resten kvar

:-)
P.S Och apropå badrum. Kommer ni ihåg den här?
D.S

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Ja det må jag säga, kommunen har ordning på sina pärmar dom. Jag är glad att ni inte började bila upp golvet lite här och där. Jag vet vad det vill säga att ha ett vattenläckage, inte alls roligt. Nu får ni betydligt roligare. Dyrare än ett pingisbord blir det med badrum, men mysigare.

2012-04-06 @ 13:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0