Det här med tiden

J***vla jobb!
Ponera att man hade all tid i världen och kunde göra vad man ville med den. Till exempel umgås ohämmat med sina barn utan att behöva tänka på diverse olika webbsajter som ska publiceras, funktioner som ska planeras upp, kunder som ska besökas, utbildningar som ska genomföras. Vore inte det himla härligt så säg?

Eller, känn på den här: obligatoriskt sportlov även på arbetsplatser!
Bra idé tycker jag. Kanske ska skicka den vidare till Fredrik R?
:-)

UPDATE:
Ja alltså, nu när jag läser det här så här dagen efter, så inser jag ju hur det låter. Jag är självklart oerhört glad för att jag har ett jobb. Micket glad och tacksam. Men när jobbet styr över familjen och tiden så känns det inte bra. Inte alls. För barnen är ju viktigast såklart. Alltid. Och när man känner att det finns ett behov av att bara ägna sig åt dem i några dagar men det är en massa andra "måsten" i vägen så är det inte kul.
Det var bara det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0